SERVEIS DE LICITACIONS PER A L’ECONOMIA SOCIAL

Serveis per ajudar empreses i organitzacions a participar en els concursos públics convocats per les administracions públiques.

Els serveis de licitacions públiques tenen com a objectiu ajudar empreses i organitzacions a participar en els concursos públics convocats per les administracions públiques. Aquests serveis cobreixen des de la identificació d'oportunitats de negoci fins a l'elaboració i presentació de tota la documentació necessària per competir en el procés de licitació.

Identificació d'oportunitats de licitació:

    • Monitoratge constant dels portals i plataformes de contractació pública.
    • Selecció de licitacions d'interès en funció del perfil i capacitats de l'empresa.
    • Anàlisi de les condicions i requisits del concurs per determinar la viabilitat de la participació.

Assessorament en l'estratègia de licitació:

    • Orientació sobre l'estratègia més adequada per competir en el concurs públic.
    • Definició de l'enfocament competitiu i preparació per afrontar la licitació amb les millors garanties d'èxit.
    • Anàlisi de la competència i avaluació de les possibilitats de guanyar el contracte.

Preparació de la documentació administrativa i tècnica:

    • Recollida i redacció de tota la documentació requerida per la licitació (certificats, avals, garanties, etc.).
    • Elaboració dels informes tècnics i propostes detallades que compleixen amb els plecs de condicions establerts per l'administració.
    • Supervisió de la correcta presentació de les ofertes, tant en format electrònic com en paper, d'acord amb les exigències del procés de contractació.

Elaboració de l'oferta econòmica:

    • Suport en la redacció de l'oferta econòmica, ajustada als requisits del concurs i en concordança amb els costos del projecte.
    • Anàlisi de preus de mercat i optimització de l'oferta per fer-la competitiva, respectant la rendibilitat de l'empresa.

Presentació i seguiment de la licitació:

    • Gestió de la presentació de l'oferta en els portals o canals indicats per l'òrgan licitador.
    • Seguiment del procés de valoració i resolució de la licitació.
    • Resolució d'incidències i assistència en la defensa de l'oferta davant possibles requeriments d'informació o aclariments.

Gestió post-adjudicació:

    • Assessorament en la signatura del contracte i la formalització de les garanties necessàries.
    • Suport en la gestió de la fase d'execució del contracte, incloent la coordinació amb l'administració, la gestió de possibles modificacions o incidències i el compliment dels terminis establerts.
    • Assistència en la facturació i justificació del servei o obra realitzada, d'acord amb els termes del contracte.

Beneficis dels serveis de licitacions públiques:

  • Accés a noves oportunitats de negoci: Permet a les empreses accedir a contractes públics que sovint representen una font important de facturació.
  • Compliment normatiu: Garantitza que les ofertes es presenten correctament i d'acord amb la normativa vigent, minimitzant riscos de desqualificació.
  • Millora de la competitivitat: Facilita la creació d'ofertes més sòlides i competitives, augmentant les possibilitats d'èxit.
  • Estalvi de temps i recursos: Permet a les empreses centrar-se en el seu negoci principal mentre especialistes gestionen tot el procés de licitació.
_DSC9675.jpg